Dit blog is verhuist: www.jellevandijk.org

maandag, mei 07, 2007

Maandag, je bent er weer!

Vanochtend was het een heel duidelijke maandag. Je hebt verschillende soorten maandagen. Zeldzaam zijn de maandagen die zich voordoen als zondagen, behalve dan natuurlijk de ingeroosterde, christelijke zonmaandagen. Ronduit irritant zijn maandagen die doen of ze dinsdag of zelfs donderdag zijn, he bah wat heb ik daar een hekel aan. Vandaag was het echter een recht-toe-rechtaan heldere volstrekt duidelijke maandag.

Het regende.

En bovendien was het voor mijn medereizigers in de trein ook erg duidelijk 'de eerste maandag na de vakantie'. Dat versterkt een maandag altijd enorm. Een soort maandag-boost, geeft dat.

De trein was vol.

En bovendien was iedereen heel erg druk bezig met zijn eigen plekje en of er wel genoeg ruimte was en of je niet op mijn jas zat en of ik wel met mijn laptop aan de slag kon en of de koffie niet over mijn papieren zou vallen en of ik er wel langs kon en of die papaplu niet op mijn hoofd drupte en of ik wel op tijd bij de deur bij de trap bij de hal bij de uitgang zou zijn...

Ik wreef eens in mijn ogen.

En bovendien keek ik heel stug in mijn boek, haalde diep adem, luisterde naar mijn muziek via mijn 'ik ben hier niet'-oordoppen, negeerde het gezucht en gerommel van buur- en overbuurmannen en liet alle enge maandagochtendgedachten ongelezen voorbij fladderen, zonder er ook maar een seconde aandacht aan te besteden (want dan ben je het haasje!).

Maandag: je bent er weer!

Geen opmerkingen: