Dit blog is verhuist: www.jellevandijk.org

dinsdag, mei 01, 2007

Melk

Vandaag, kan ik trots melden, heb ik twee keer melk gekookt in het pannetje *zonder* de melk over te laten koken. Dat is een bijzondere prestatie. Ik ben een notoire melkoverlatenkoker. Mirjam denkt soms dat ik het er om doe. Dat is echt niet zo. Alhoewel ik moet bekennen dat ik steeds minder geloof in het idee dat ik mezelf nog kan verbeteren op dit gebied; ik zie het inmiddels als een soort handicap en dat is natuurlijk het ergste wat er kan gebeuren, dan geef je de hoop op en zonder hoop geen motivatie om te veranderen. Vandaar dat ik zo blij was met mijn uitzonderlijke prestaties van vandaag.

Mijn succes werd echter enigszins overschaduwd door het feit dat ik, in de euforie van een tweede keer koken-zonder-overkoken, en na de stomende melk in de twee grote mokken gegoten te hebben, er vervolgens zonder na te denken een sloot oude, koude koffie van vanochtend bij goot. --- Vergeten koffie te zetten! Hmm. Melk en oude koffie weggegooid, koffie gezet, nieuwe melk opgezet in het pannetje --- en die weer, als vanouds, over laten koken.

Maar toch, twee uit drie, ik ben niet ontevreden, ik zie progressie.

Geen opmerkingen: