Dit blog is verhuist: www.jellevandijk.org

donderdag, juni 21, 2007

verdacht gepiep

Nu ben ik het zat. Met een briefje de straat op. Wie heeft er in vredesnaam een autoalarm dat almaar hard blijft piepen? Ik kan er niet van slapen. Alle leasebakken met rode lampjes loop ik af, maar geen prijs. Op gehoor naar de garage aan de overkant. Hier komt het vandaan, dat hoor ik duidelijk! Wat houden ze daar verborgen? Een dure (gestolen) auto? Een zendapparaat? Spionagepraktijken? De volgende ochtend spreek ik de overbuurman. In zijn tuin leven tien vroedmeesterpadden. “Een beschermde diersoort, vind je verder alleen in Frankrijk.” En die kunnen piepen, zo leer ik. Die avond slaap ik heerlijk, met op de achtergrond de prachtige lokroep van mijn nieuwe vriend, de vroedmeesterpad

Geen opmerkingen: