Dit blog is verhuist: www.jellevandijk.org

donderdag, maart 15, 2007

Mijn website

Ik heb sinds vorige week een website:
jellevandijk.org
Jellevandijk.nl heb ik ook, maar dan alleen de naam. Ik vond org wel sjiek staan. Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen. Ik heb mezelf 'professional' genoemd bij het aanmelden dus ik denk dat ik toch een eigen bedrijf ga beginnen. Ik zoek nu eerst een handig, gratis, gemakkelijk, simpel, gebruiksvriendelijk programmaatje om websites te maken want dat html kloppen is natuurlijk hopeloos ouderwets. (Die foto plaatsen lukte nog net, en dan nog wel in CSS style sheets, dat is moderne html opmaak).

Maar mijn website moet echt web 2.0 worden.

Nu nog snel even opzoeken wat dat ook alweer precies was...

5 opmerkingen:

edelwater zei

Gefeliciteerd! Ik houd hem in de gaten.

http://edward.de.leau.net :)

Anoniem zei

Voordat je je van start gaat met je state-of-the-art web 2.0 site, wil je misschien de body tag uit je body tag halen? :)

Succes!

Sander zei

Volgens mij bedoelt anoniempje dat je html niet well-formed is. In je ELEMENT body zit namelijk een start tag body zonder corresponderende end tag. :-)

Dus misschien is het een goed idee om een html editor te gebruiken.

Bij web 2.0 hoort op zijn minst dat het interactief, open en democratisch is, zodat wij ook een bijdrage kunnen leveren. Natuurlijk e.e.a. met asynchrone scripting. Het mag niet onder doen voor Flickr of YouTube. :-)

Veel plezier ermee!

jelle zei

nou precies vanwege dat soort body gedoe...

(intermezzo 1: kijken of dit lukt want ook in deze editor kun je html'en)


( intermezzo 2 : ha ha: net probeer ik bovenstaande te publiceren met vissehaken rond het woord body - en dan krijg ik dit:

Your HTML cannot be accepted: Tag is not allowed: body (met haken dan he) - dit wordt best een ingewikkelde post om te begrijpen voor de lezer, vrees ik, ok, we gaan hierna weer verder met het verhaal )


...wil ik idd een editor, zodat het automatisch goed gaat.

ik heb vandaag een beetje zitten kijken op pixelpost.com daar kun je dan weer je eigen template van maken.

eigenlijk wil ik gewoon een soort mal met mijn eigen vormgeving en wat 'vaste' items, en daarbinnen mijn weblog.

maar zoals sander zegt: eigenlijk moet ik jullie gewoon mijn website laten maken (net zo handig)

dus anoniem: als je die body tag eruit wil hebben: be my (anonymous) guest! :-)

tot later!

edelwater zei

Jelle, neem gewoon WordPress.

dat kan ik je van harte aanraden.

Als je gaat hosten bij Dreamhost bijvoorbeeld, dan kun je WordPress met een 1 klik installeren.

("GODUTCH" geeft je 97 dollar korting bij een 2 jarig hosting abbo)

http://www.cogmios.nl/dreamhost

maar google ook eens op WordPress