Dit blog is verhuist: www.jellevandijk.org

zaterdag, januari 28, 2006

Keuringsdienst van Verzekeringen

- Welkom bij Menzis. Een ogenblik geduld AUB. Al onze medewerkers zijn in gesprek.
[Pauze-muziekje]
- Menzis klantenservice goedemiddag met Jolanda van Balen waarmee kan ik u helpen?
Dag, u spreekt met Jelle van Dijk. Ik overweeg me bij u te verzekeren, en ik wil graag weten of u hypo-allergene voeding vergoed als er sprake is van koemelk-allergie.
- Koemelk-allergie?
Ja, bij mijn zoon.
- Mijnheer, dat kan in principe vergoed worden, als er een medische indicatie is.
Die indicatie heb ik hier voor me liggen
- Nou, dan moet u dat opsturen naar onze medisch adviseur en dan kan het gewoon vergoed worden.
Dan kan het vergoed worden.
- Ja.
Kan...?
- Ja, het moet beoordeeld worden door een medisch adviseur.
O. en op basis waarvan beslist die dan?
- Dat weet ik niet
Dus dan weet ik nog niet of het vergoed wordt
- Nou, het kan in principe gewoon volledig vergoed worden, maar ik kan uiteraard geen volledige toezegging doen via de telefoon
Uiteraard? Hmm. Maar u kunt me toch wel zeggen op basis van welke criteria die medisch adviseur zijn beslissing neemt?
- Dat weet ik niet. Sorry mijnheer, daarvoor moet u eerst de aanvraag indienen


- Zilveren Kruis-Achmea met Rachid
- Koemelk-allergie? Ik ga het navragen mijnheer
[stilte]
- Mijnheer? Koemelkallergie wordt 100 % vergoed mijnheer.
Pardon? Koemelkallergie wordt 100% vergoed, zeg je?
- 100% mijnheer
Rachid, is er misschien iemand daar die verstand heeft van dit onderwerp?
- Eh, ik haal er iemand bij mijnheer
[stilte]
- Menzis-Achmea met Richy, goedemiddag u wilde iets weten?
- Wat voor allergie? O, Koemelkallergie: dat is toch hetzelfde als koeliejakie?
Koeliejakie? Eh, Richy, weet jij wel waar je het over hebt eigenlijk?
- Ja hoor mijnheer, dat wordt ook wel gebruikt bij dat soort patienten
[enige tijd later]
...Mijnheer, ik zal u eerlijk zeggen mijnheer, ik wist het niet, en die persoon aan wie ik het moest vragen die wist het ook niet, en Rachid wist het ook niet, dus we zijn genoodzaakt de vraag aan een specialist voor te leggen mijnheer, mag ik uw postcode en huisnummer? ... Mijnheer?


- CZ groep met Anja Rademakers waarmee kan ik u van dienst zijn? .. Koemelkallergie? Ik ga het voor u navragen
[Het verplichte muzakje]
- CZ klantenservice goedemiddag.
Dag, u spreekt met Jelle van Dijk. Weet u het al?
- Hoe bedoelt u? Wat is u vraag mijnheer?
Nou, ik had net een mevrouw aan de de lijn en die zou iets uitzoeken voor mij. Is dat al gebeurd?
- Ja mijnheer maar zo werkt het niet ik heb toch echt gegevens van u nodig mag ik een polisnummer?
[Even later]
- Het wordt volledig vergoed, maar u moet wel bij ons afnemen. U krijgt van ons telefoonnummers van leveranciers.
O. eh, nou dat zal dan wel. Maar wat gebeurt er met al die potten die ik al gekocht heb?
- Tja, dat hangt af van de datum van ingang zoals die wordt vastgesteld he? En dan gaat al het voorgaande op basis van de coulance-regeling.
- Eh, sorry ... datum die wordt vastgesteld? ... coulance?
- Pure goodwill mijnheer
- O, dank u!
- Niets te danken mijnheer, daar zijn we voor... mag ik u postcode en huisnummer?

Geen opmerkingen: